Frågor och svar

Hos oss får du alltid hjälp

Surf, samtal & sms

Hur köper jag mer Data?

Skulle du behöva mer surf kan du alltid kontakta oss på 0774-104444.
Efter förbrukning på den datamängd som ingår i respektive abonnemang, kommer ett SMS att skickas och hastigheten begränsas. Överskriden datamängd debiteras 0,2 kr/MB med möjlighet till att köpa extra surf. Vid nästa månadsskifte blir det full hastighet automatiskt igen.

Kostnad för extra surf (engångsavgift)

1GB59 Kr
3GB99 Kr
10GB199 Kr
Vad är Surfgaranti?

Vi vill att ni ska ha den bästa dealen. Om ni ser att en operatör har börjat erbjuda mer surf för samma pris som NI tecknat med oss, då matar vi helt enkelt på mer surf och matchar dealen inom din ångerrätt.

I vilka lände ingår surf som i Sverige?

EU/ESS. Belgien, Bulgarien, Cypern (exkl. norra Cypern), Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Franska Guyana, Franska Västindien, Gibraltar, Grekland, Guadeloupe, Irland, Island, Italien, Kanarieöarna, Kroatien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Martinique, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Reunion Island, Rumänien, Saint Martin, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Åland och Österrike.

Inställningar för Data/mobilsurf?

Inställningarna är kopplade till SIM kortet automatisk, men om det inte går att surfa så kan NI se över inställningarna.

Kan jag spara min förbrukning till en annan månad?

Nej, Datasurfen ”nollställs” vid månadsskiftet och du kan börja använda den avtalade surfen

Har ni bra täckning i Sverige?

Vi är stolta över vår täckning, täckningsnätet täcker 99,9% av Sveriges befolkning och 90 % av riket.

Varför fungerar inte tjänsten?

Om en tjänst inte fungerar kan du
1. Starta om utrustningen (telefon, modem eller surfplatta)
2. Kontrollera att det finns täckning
3. Kontrollera att det inte finns en pågående driftstörning där du befinner dig
4. Säkerställ att du har uppdaterat till den senaste mjukvaran på utrustningen
5. Om felet kvarstår kan du kontakta kundservice för vidare felsökning

Övrigt

Kan jag donera till en välgörenhet via er?

Genom att vara kund med Fyra bidrar du automatiskt med en viss procent till en välgörenhet.

Hur bidrar Fyra till samhället?

Fyra har från allra början valt att samarbeta med välgörenheter. Idag planterar vi mer än 100 träd i månaden tillsammans med biståndsorganisationen Vi-skogen

Vilka kontaktvägar har ni?

E-post: info@fyra.se
Telefon: 0774-10 44 44
Brev: 4 Sweden AB, Hornbruksgatan 28, 117 34 Stockholm

Hur ansökar jag om Autogiro?
Hur ångrar jag mitt köp?

Om du köper en vara eller tjänst av Fyra på distans så gäller ångerrätt. På distans innefattar t ex via fyra.se eller över telefon. Ångerrätten ger dig 14 dagar att ångra ett köp.

Du kan ångra ett köp antingen genom att kontakta Fyra kundservice eller skriva ut Konsumentvekts ångerblankett och skicka den till Fyra Sweden AB, Drottninggatan 26, 111 51 Stockholm.

Ångerrätten på hårdvara, som t ex mobiltelefon eller modem ger dig rätten att ångra dig under 14 dagar. Under ångertiden kan du fastställa hårdvarans egenskaper och funktion. Tänk då på att en värdeminskning kan uppstå om varan hanteras i större omfattning än vad som är nödvändigt för att undersöka egenskaper eller funktion, t ex kostnad för rengöring, reparation, omprogrammering eller prisskillnaden mellan ny och begagnad vara om den inte längre är i nyskick.

Ångerrätten på abonnemang ger dig 14 dagar att ångra dig från den dag då avtalet ingicks. Om du använder tjänsten under ångerfristen kan debitering ske för den del som du använt såsom dataförbrukning, samtals, del av månadsavgift osv

Täckningskarta

Täckningskarta

Täckningskarta

Täckningskarta

Täckningskarta

Hur returerar jag mitt köp?

När du utnyttjar ångerrätten ska hårdvaran sändas tillbaka till Fyra Sweden AB, Hornsbruksgatan 28, 117 34 Stockholm. Vi står givetvis för dina returkostnader men tänk på att det är du som ansvarar på att varan kommer fram tillsammans med originalemballage och tillbehör. Hårdvaran ska vara oss tillhanda senast sju dagar efter att ångertiden löpt ut.

Ångerrätten gäller inte
• Om du gjort köpet i en butik eller hos våra externa återförsäljare.
• Om du fått ett paketpris på abonnemang och hårdvara och vill endast lämna tillbaka eller ångra en del av paketet

Abonnemang

Kan jag behålla samma nummer?

Vid nummerflytt (portering från en annan operatör) så kontaktar vi din gamla operatör och ber om att få ta över numret. Det är operatören som i sin tur väljer att säga upp Ert abonnemang. Vår rekommendation är att Ni alltid kontaktar er gamla operatör innan Ni gör ett byte för att undvika dubbla avgifter.

Varför fick jag ett nytt nummer?

Om Ni valt att behålla ett nummer (portering från en annan operatör) så får Ni ett tillfälligt nummer av Fyra tills porteringen går igenom. Det nya numret kommer då att ersättas med det gamla automatisk inom tre veckor. Under tiden kan Ni använda både det gamla numret och det nya, men förbrukningen på det gamla numret kommer att ske via din gamla operatör tills porteringen är klar. Om Ni inte valt att behålla det gamla numret vid beställning så kan Ni kontakta kundservice för att lösa det.

Säger ni upp mitt nuvarande abonnemang?

Vid nummerflytt (portering från en annan operatör) så kontaktar vi din gamla operatör och ber om att få ta över numret. Det är operatören som i sin tur väljer att säga upp Ert abonnemang. Vår rekommendation är att Ni alltid kontaktar Er gamla operatör innan Ni gör ett byte för att undvika dubbla avgifter.

Hur ångrar jag mitt abonnemang?

För att ångra ett abonnemang eller säga upp en tjänst så kan du kontakta kundtjänsten på nummer 0774-10 44 44, maila info@fyra.se eller fylla i konsumentverkets ångerblankett

Simkort

Företag

Jag är företagare och vill bli kund, hur går det till?

Just nu kan endast privatpersoner teckna abonnemang med Fyra.

Fråga Oss

Vårt mål är att svara på dina frågor inom 24h. Tänk på att beskriva ditt ärende så utförligt som möjligt så att vi kan hjälpa dig på bästa sätt